2021-03-02

Zarządzenie Nr 0050.22.2021

Zarządzenie Nr 0050.22.2021

Wójta Gminy Gowarczów
z dnia 1marca 2021 roku

 

w sprawie wprowadzenia Regulaminu  Gminnego Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (GPSZOK) na terenie Gminy Gowarczów

 

Na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U z 2020 r. poz. 713 ze zm.) oraz art. 3 ust 2 pkt 6 ustawy z dnia 13 września 1996 r.
o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t. j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1439 ze zm.) zarządza się co następuje:

 

 

§ 1

 

Wprowadzam Regulamin Gminnego Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (GPSZOK) na terenie Gminy Gowarczów, stanowiący załącznik do niniejszego Zarządzenia.

 

 

§ 2

 

Wykonanie zarządzenia powierza się kierownikowi referatu infrastruktury technicznej
i ochrony środowiska  w Urzędzie Gminy w Gowarczowie.

 

§3

 

Traci moc zarządzenie nr  0050.3.2020 Wójta Gminy Gowarczów z dnia 2 syczeń 2020 rok
w sprawie wprowadzenia Regulaminu  Gminnego Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (GPSZOK) na terenie Gminy Gowarczów

 

 

§4

 

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

Wójt Gminy

Stanisław Pacocha

 

 

 

 

 

 

Załącznik do zarządzenia

Wójta Gminy Gowarczów

Nr 0050.22.2021 z dnia 1 marca 2021 r.

w sprawie wprowadzenia Regulaminu
 Gminnego Punktu Selektywnego Zbierania

Odpadów Komunalnych (GPSZOK)

 na terenie Gminy Gowarczów

 

 

REGULAMIN

Gminnego Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych

Zlokalizowany na terenie Gminy Gowarczów.

 

1.    Regulamin określa zasady funkcjonowania Gminnego Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych, zwanych w dalszej części GPSZOK.

 

2. GPSZOK organizowany i prowadzony będzie przez Urząd Gminy w Gowarczowie ul. Plac XX-lecia 1, 26-225 Gowarczów.

 

3. GPSZOK czynny jest:

czwartek - 8.00 do 12.00

sobota - 8.00 do 12.00

(za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy oraz świąt), w takim przypadku  GPSZOK będzie dostępny w kolejny dzień roboczy.

 

4. Do GPSZOK przyjmowane są odpady komunalne zebrane w sposób selektywny, zwane dalej odpadami, wytworzone przez właścicieli nieruchomości położonych na terenie Gminy Gowarczów, którzy są objęci systemem gospodarowania odpadami komunalnymi i wnoszą opłatę z tego tytułu.

 

5. W GPSZOK bezpłatnie przyjmowane są odpady, wymienione w załączniku nr 1 pochodzące od mieszkańców nieruchomości zamieszkałych oraz od właścicieli  nieruchomości,  na  których  nie  zamieszkują  mieszkańcy,  a na  których  znajdują  się  domki  letniskowe,  lub  inne  nieruchomości wykorzystywane  na  cele  rekreacyjno-wypoczynkowe na terenie Gminy Gowarczów.

 

6. Uprawnienie do bezpłatnego odbioru odpadów  ustala się na podstawie ważnego dokumentu tożsamości ze zdjęciem. Brak okazania dokumentu uprawnia do odmowy odbioru dostarczonych odpadów.

 

7. Na terenie GPSZOK odpady umieszcza się w wyznaczonych miejscach, pojemnikach         i kontenerach, przeznaczonych na dany rodzaj odpadów.

 

8. Właściciel nieruchomości objęty systemem gospodarowania odpadami komunalnymi  przywożąc do GPSZOK odpady umieszcza samodzielnie w pojemnikach lub kontenerach przeznaczonych na dany rodzaj odpadu. Obsługa GPSZOK nie dokonuje rozładunku dostarczonych odpadów.

 

9. Właściciel nieruchomości objęty systemem gospodarowania odpadami komunalnymi  nie może bez pozwolenia pracownika GPSZOK samodzielnie umieszczać odpadów w pojemnikach lub kontenerach.

10. Przywieziony odpad powinien być w takiej formie i ilości która umożliwi swobodne przeniesienie go do pojemników i wyznaczonych miejsc składowania znajdujących się na terenie GPSZOK przez dostarczającego odpad bez konieczności użycia specjalistycznego sprzętu.

 

11. Do GPSZOK nie będą przyjmowane odpady takie jak:

a) zmieszane odpady komunalne,

b) materiały zawierające azbest,( w tym eternit, ondulina),

c) części samochodowe ( np.: szyby, zderzaki, reflektory, elementy karoserii),

d) szkło zbrojone i hartowane,

e) opony z samochodów ciężarowych i maszyn rolniczych,

f) odpady w opakowaniach nieszczelnych,

g) odpady będące zagrożeniem bezpośrednim dla życia, zdrowia lub środowiska,
h) urządzenia przemysłowe,             

i) odpady poprodukcyjne, w tym z działalności rolniczej,        

j) styropian budowlany, płyty kartonowo-gipsowe, wełna mineralna,       

k) papa, dachówki papowe, płyty dachowe, smoła itp.       

l) złom,       

m) szyby okienne i samochodowe, lustra,        

n) oleje jadalne i silnikowe, opakowania po nich,        

o) sprzęt budowlany.

 

12. Gruz, odpady budowlane, rozbiórkowe i remontowe będą przyjmowane wyłącznie  w ilościach wskazujących, że pochodzą z prac remontowo-budowlanych wykonywanych we własnym zakresie przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych, na wykonanie których nie jest wymaganie uzyskane pozwolenia na budowę lub zgłoszenia zamiaru prowadzenia prac, z zachowaniem zapisu ust.10 Regulaminu.

 

13. Drobne i sypkie odpady budowlane, rozbiórkowe i remontowe oraz popiół muszą być dostarczane w szczelnych workach.

 

14. Pracownik GPSZOK przy braku możliwości sklasyfikowania przywiezionego odpadu może odmówić przyjęcia odpadu do Punktu.

 

15. Obsługą GPSZOK zajmuje się pracownik Urzędu Gminy w Gowarczowie.

 

16. Obsługa GPSZOK utrzymuje pojemniki i kontenery znajdujące się na GPSZOK-u               w należytym stanie technicznym.

 

17. Obsługa GPSZOK wyznacza termin odbioru przez firmę prowadzącą wywóz poszczególnych rodzajów odpadów z częstotliwością gwarantującą prawidłowe funkcjonowanie GPSZOK.

 

18. Firma odbierająca odpady z GPSZOK zobowiązana jest każdorazowo przy odbiorze do złożenia na piśmie informacji zawierającej minimum:

a) Data odbioru

b) Rodzaj odebranych odpadów

c) Ilość odebranych odpadów (waga)

d) Pieczęć i podpis obierającego odpady

 

19. Obsługa GPSZOK zobowiązana jest do prowadzenia ewidencji wywiezionych odpadów z GPSZOK na podstawie informacji złożonej przez odbierającego odpady, obejmującej w szczególności:

a) Data odbioru

b) Rodzaj odebranych odpadów

c) Ilość odebranych odpadów (waga)

 

20. Korzystający z GPSZOK zobowiązani są do bezwzględnego przestrzegania regulaminu i zaleceń obsługi.

 

21. Na terenie GPSZOK dzieci mogą przebywać wyłącznie pod opieką dorosłych.

 

22. Regulamin korzystania z GPSZOK dostępny jest w siedzibie GPSZOK, Urzędu Gminy Gowarczów i na stronie internetowej  https://gowarczow.bip.gov.pl

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik nr 1

Rodzaje odpadów przewidzianych do zbierania w GPSZOK:

 

L.p.

Rodzaj odpadu

1.

papier i tektura,

2.

metale,

3.

tworzywa sztuczne,

4.

szkło opakowaniowe,

5.

opakowania wielomateriałowe,

6.

odpady ulegające biodegradacji, w tym odpady opakowaniowe ulegające biodegradacji,

7.

przeterminowane leki i chemikalia,

8.

odpady niekwalifikujące się do odpadów medycznych powstałe w gospodarstwie domowymw wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomusubstancji we krwi, w szczególności igły i strzykawki,

9.

meble i inne odpady wielkogabarytowe,

10.

zużyte opony,

11

odpady budowlane i rozbiórkowe stanowiące odpady komunalne, pochodzące z remontów i innych robótbudowlanych wykonywanych we własnym zakresie, na wykonanie których nie jest wymagane uzyskanie pozwolenia na budowę, lub na wykonanie których nie jest wymagane zgłoszenie do administracji budowlano – architektonicznej,

12.

popiół z palenisk domowych

13.

zużyte baterie i akumulatory, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny


 

Załączniki

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-583) przy Al. Ujazdowskich 1/3, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP dla osób wskazanych we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu.
Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email mc@mc.gov.pl, pisemnie na adres siedziby administratora, lub na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl lub listownie – na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod@mc.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..